základ focení mobilem

Vývoj fotografujícího mobilu má dramatický vliv na fotografii jako celek. Je to stejně důležitá změna, jako je uvedení skříňky Brownie a digitální fotografie, z nichž obě hrály významnou roli při šíření tvorby fotografie. 

Fotoaparát v kapse přinesl zábavu a požitek milionům lidí ze všech oblastí života. 

Pokud opravdu chcete mít dobré obrázky mobilem, je zde několik rad k přemýšlení. 

poznejte svůj aparát

Je to samozřejmé a přesto to tak není - musíte vědět co nejvíce o svém smartphonu.     Vím, že skutečné ženy a muži nemusí číst návod k použití, ale pokud opravdu chcete ze svého smartphonu co nejvíce vytěžit, stojí to za to! (Můžete si jej stáhnout z internetu.)

Vyzkoušejte vše, hrajte si se všemi tlačítky a nastavením. Dělejte snímky, dělejte chyby, seznamte se. Experimentujte a zjistěte, která nastavení se vám líbí. Nemusíte být ve všem odborníkem - stačí být schopen udělat to, co potřebujete pro obrázky, které chcete. Dělějte to ve svém volném čase. Není žádný spěch, ale nesnažte se to dělat, když fotoreportáž vašeho života náhle dorazí!

Je to váš koníček (vášeň?).  Takže je to jen na vás. Jako vždy, čím více vložíte, tím více dostanete. Seznámení s fotoaparátem smartphonu by mělo být součástí vaší zábavy.

světlo

Všechno je o světle. O tom, co s ním děláme.

Myslete na to, že váš fotoaparát musí zachytit světlo, což je důvod, proč má objektiv.

Tak se postarejte o světlo a udržujte svůj objektiv čistý - nejvíce přehlížený krok ve fotografování se smartphonem! Vaše prsty jsou přirozeně trochu mastné a můžete si být jisti, že se často dotknete objektivu.

Tkanina z mikrovlákna je skvělým doplňkem! 

rychlost

Nemyslím, tím rychlost závěrky, ale jak rychle můžete dostat svůj fotoaparát do režimu fotografování tak, aby nedošlo ke ztrátě toho tak důležitého obrazu. 

Ujistěte se, že ikona fotoaparátu je na domovské obrazovce, nejlépe na ploše. Všechny telefony mají rychlý start, aby se telefon otevřel (např. Ovládání hlasitosti, posouvání obrazovky). Zkontrolujte svůj konkrétní telefon.

Klepněte na závěrku. Prvním způsobem je použít tlačítko spouště na obrazovce, ale existují i ​​další možná rychlejší způsoby (např. tlačítka hlasitosti na telefonu a na konektoru sluchátek atd.). Zkontrolujte je. Je opravdu dobré to vědět.

Nastavení fotoaparátu

  • Zapněte zobrazení mřížky. S kompozicí je to velmi užitečné. Zapamatujte si čtyři body, kde se čáry kříží. Jsou to body, ve kterých byste měli mít to důležité v obrazu  (viz kompozice obrazu).


  • Vypněte blesk. Je důležité, abyste věděli, kdy se používá blesk. V režimu "auto" může blesk velmi pokazit nějaké obrázky.
  • Režim.  Je nádherný výběr režimů, ze kterých si můžete vybrat, ale jen pokud se snažíte dosáhnout něčeho konkrétního.  'Auto' je ale nejlepší začátek k pochopení vašeho smartphonu.
  • V závislosti na telefonu se dotykem na ikonu systému zobrazí další možnosti . Opět je nejlepší ponechat je v základu, dokud nebudete mít konkrétní specifickou potřebu.
  • Dotykem ikony "tři prstence" se zobrazí řada barevných filtrů . Opět platí, že pokud si nechcete hrát s těmito možnostmi barev, měli byste je ignorovat.
  • JPEG / RAW. Pokud váš telefon nabízí režim RAW jako souborový režim, stojí za to zvážit, protože nabízí vynikající možnosti zpracování snímku.Praktickým řešením je fotografovat na oba režimy současně, pokud je to možné. Používejte JPEG pro každodenní prohlížení a soubory RAW pro následné zpracování.

Udržujte fotoaparát stabilní

Hlavním důvodem, proč není tolik obrázků smartphonu ostrých jak bychom chtěli je, že telefon při fotografování nebyl pevně držen.

Většina lidí má uvolněné lokty. Není snadné držet telefon v této poloze!

Je mnohem lepší přiblížit telefon a zastrčit lokty. 

Ještě lepší je držet telefon takhle, s extra podporou z pravé ruky 

Můžete také mít na krku šňůrku jako náhrdelník, provlékněte jím levou ruku tak abyste měli šňůrku kolem zápěstí a při fotografování tlačte ruku od sebe. Z jedné strany napínáte šňůrku krkem, z druhé zápěstím a tah zápěstí za šňůrku eliminuje chvění ruky. Vyzkoušejte si různá držení, hrajte si, objevíte zázraky!

Existují i ​​další rady jak vylepšit své fotografování ve smartphonu, ale už po těchto několika  se významně změní vaše fotografie ve smartphonu....